Celem projektu jest opracowanie wirtualnego asystenta maszynisty (WAM) w postaci konsoli dającej szybki i selektywny dostęp do cyfrowej biblioteki danych (instrukcje, poradniki, wytyczne) danego typu lokomotywy oraz informacji o liniach kolejowych, w tym odcinkach, szlakach, odstępach (szczegółowy i dynamicznie zmieniający się opis warunków technicznych danej linii lub odcinka linii kolejowej, rodzaju blokady liniowej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, usytuowania sygnalizatorów, wskaźników, lokalizacji stacji, torów głównych zasadniczych, głównych dodatkowych, peronów i miejsc zatrzymania pociągu, usytuowania przejazdów i przejść kolejowych leżących w poziomie szyn i sposób ich zabezpieczenia, „dzikich przejść”, miejsc niebezpiecznych, oraz takich w których maszynista stwierdza niezgodności, nieprawidłowości (usterki infrastruktury), usytuowania mostów, tuneli i innych obiektów oraz profilu linii), którymi przemieszcza się maszynista z wyszukiwaniem głosowym i prezentacją w postaci graficznej oraz audio. WAM będzie automatycznie wyświetlał trasę przejazdu zsynchronizowaną z aktualną pozycją pociągu zarejestrowaną w warunkach dobrej widoczności.