
W dniu 13 maja weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 21 kwietnia 2017 roku w sprawie interoperacyjności systemu kolei. Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 25 lutego 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei (Dz. U. poz. 254), które na podstawie art. 131 ust. 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku (Dz. U. poz. 542, 1228 i 1579) utraciło moc z dniem 20 kwietnia 2017 r.
Rozporządzenie określa:
1) wykaz składników interoperacyjności dla podsystemów;
2) zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności systemu kolei dla podsystemów i składników interoperacyjności;
3) warunki przeprowadzania weryfikacji WE podsystemu;
4) warunki wydawania i aktualizowania deklaracji weryfikacji WE podsystemu;
5) treść deklaracji weryfikacji WE podsystemu i pośredniej deklaracji weryfikacji WE podsystemu oraz zakres dokumentacji
technicznej załączanej do tych deklaracji;
6) procedury weryfikacji pojazdów kolejowych niezgodnych z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności, zwanymi
dalej „TSI”, oraz treść deklaracji weryfikacji pojazdu kolejowego niezgodnego z TSI;
7) treść deklaracji WE zgodności lub przydatności do stosowania składnika interoperacyjności;
8) wykaz parametrów pojazdu kolejowego do skontrolowania w celu dopuszczenia do eksploatacji pojazdów kolejowych
niezgodnych z TSI;
9) wykaz podmiotów uprawnionych do przeprowadzania badań niezbędnych do dopuszczenia do eksploatacji pojazdów
kolejowych niezgodnych z TSI.
Aktualną treść rozporządzenia można pobrać bezpośrednio z załączonego linku (link).